Sidor

torsdag 9 april 2009

Glad Påsk!

Glad Påsk!
Ja då är man lite ledig... ;-)
Har haft otroligt bra hjälp i helgen med att ordna det sista här hemma! Vi har kört till återbruk några vändor och kastat diverse utrensade ting och kartonger.... Var på ett fik här i stan och träffade en mycket trevlig bloggerska IRL.... Väldigt lättsam och en del gemensamt!
Hoppas vi kan ses något mer :o)
Så nu har tempot lagt sig lite för en stund men jag tror det snart blir snurr igen då det snart är "Live" -> levande rollspel på gång...
Då är jag och barnen i skogen med ca. 1500 andra lajvare och har improvisationsteater/ sout- liv i skogen då vi spelar skogsalver och jag är skogsalvs druid.
Så det är mycket rekvisita som ska ut och två militärtält och jag....d et är som ett helt flyttlass eller två som vi kör ut och kånkar upp till vår lägerplats som är vår grupps spel-plan...
Mycket ska ordnas och förberedas....
Vill man kan man gå in på: http://www.enhorn.com/
gå in på övrigt och in i bildarkivet.
min grupp heter Taure Tuma (skogs sköld)
och jag är LisâriAnâ, Lizarell
Våren kommer med stormsteg och jag har mycket som är trevligt att se fram emot...
Har som sagt många fina människor runt om kring mig som är givmilda och ger positiv energi
Jag har varit så glad och lycklig att jag fått flytta och fått mitt eget...
Allt flyter på och det är ingen som tycker att jag ska göra saker i en viss ordning utan jag bestämmer själv när jag gör vad och vad som passar bäst just då!
Synd att alla yoga och meditations kurser redan startat upp och är i full gång... hade velat hoppa på något sådant... men det går säkert fler tåg i höst!
Må så gott och hoppas alla har en trevlig och mysig påsk




16 kommentarer:

  1. Önskar dig en Glad Påsk!:) Spännande med skogsalver..Mågottkramar:)

    SvaraRadera
  2. Hej Tilde!
    Hur jag hamnade här hos dig, vet jag inte. Satt bara och bläddrade. Är alldeles slut efter ha handlat till helgen. Undran -- ska två personer äta så här mycket. Har fått återbud av min son Stockholmaren, frun mår inte bra.
    Nu är allt i kylskåpet, hoppas det håller sig en vecka, allt lämpar sig inte att frysa.
    Jag blev nyfiken på det här med levande rollspel.
    Vad roligt att pröva på. Jag är ingen ungdom, men barnasinnet har jag kvar. Man får inte dö nyfiken, sägs det. Att kunna göra något där hela familjen kan deltaga är underbart.. Sjäv är jag gammal scoutledare och hade mina pojkar med på läger m.m.
    Nu ska jag följa din blogg så jag får veta hur det var i helgen. Jag är nybörjare i bloggvälden, roligt att pröva på något nytt.
    GLAD PÅSK och ha en trevlig hälg hälsar Viola.

    SvaraRadera
  3. Tack för en härligt trevlig fikastund. Ha nu en riktigt skön och avkopplande påskhelg.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej på dig.
    Det låter spännande det där. Måste in och kika. Hoppas ni får bra väder nu bara då.
    Önskar dig och familjen en riktigt go påske.
    Klems Synne.

    SvaraRadera
  5. Önskar dig en fin och skön Påsk /Bibban

    SvaraRadera
  6. Så skönt och lugnt du har fått det efter stressen, det låter som det mesta är frid och fröjd. Jag skulle också vilja gå på meditationskurs, har de det där du bor? Kan man lära sig det själv?
    Härligt att du har folk med positiv energi runt dig, det behöver man absolut.
    Modigt att du vågade träffa en bloggare IRL,jag är nervös för sånt även om jag vill.
    Jag önskar dig en glad påsk.
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Jag önskar dig en fin påsk med vackert väder! Ta hand om dig min vän/
    Många kramar från tussegumman

    SvaraRadera
  8. GLAD PÅSK! på er alla tre.
    Det var riktigt skönt, att få möta våren, som hade kommit till er i Västerås.

    När vi kom hem så var här mycket snö kvar.
    Men det ska väl förhoppningsvis smälta bort.

    KRAM // Nettan

    SvaraRadera
  9. Vad spännande att träffa en bloggare på riktigt!
    Hoppas du haft en trevlig påsk och att ni haft lika fint väder som oss.

    SvaraRadera
  10. Tittar in som hastigast för att önska en fin helg till dig! Hoppas du överlevde påskfirandet!
    Kram från Peter!

    SvaraRadera
  11. Nu är påsken över, du kan väl uppdatera lite.

    SvaraRadera
  12. Tjoho, vart håller du hus?
    Kramen Synne.

    SvaraRadera
  13. Hej Tilde! Ser att det fortfarande råder påsk hos dig! Fullt upp gissar jag, men är ganska säker på att du snart är tillbka, dök upp en liten bild på min blogg som jag inte sett tidigare och de visade sig att det var du!
    Trevligt! Ha det bra så hoppas jag vi hörs snart!
    kram ifrån Peter!

    SvaraRadera
  14. Tro inte du är bortglömd! (ler)!
    För en dag så sitter du klistrad här igen!
    Kram ifrån Peter!

    SvaraRadera
  15. Godmorgon.
    Tänkte bara önska dig en trevlig midsommar.
    Kramen Synne.

    SvaraRadera
  16. Ser att det är fler än jag som inte ger sig, så nu är det dags att börja blogga igen (ler)!
    Fullt upp, men nu så ska självklart alla mina "bloggvänner" få sig en rad och en önskan om en riktigt fin Midsommarhelg! Vädret gör vi inte så mycket åt, men trevligt och avkopplande kan vi ju ha i allafall mellan regnskurarna och visst är det i ärlighetens namn en sport att "duka ute" tycker jag, går det så går det!
    Som sagt ha en fin helg på alla sett och var rädd om dig och de dina!
    Kram ifrån Peter Olofsson

    SvaraRadera

Tack för att du gör ett inlägg på min blogg :-)