Sidor

söndag 1 mars 2009

Tillträdesdagen

Idag hade jag tillträde till lägenhet/ radhuset! Jag hade fått en nyckel och säljaren ringde och sa att de åkte från radhusen innan jag kom och att de lämnade övriga nycklar där och att dörren stod öppen...
Min son tog smtalet så jag kunde inte stoppa det hela!
När vi kom fram så upptäkte vi snart att kylen var ostädad och att frysen inte var avfrostad!
Jag ringde säljaren och påpekade detta och då tycket hon att jag kunde ha mitt tillträde lite senare så att hon kunde frosta av i lugn och ro!
Jag ringde mäklaren!
De hade inte gjort rent alls vad det verkar och vad jag sett hitintills! jag har skurat hela dagen i kök och de två toaletterna.... snusk över allt och kvarglömda pryttlar överallt...
Inget av skåpen i köket var uttorkat och spisfläktens filter var förfärligt...
Ugnen smutsig..., i ena toan en upplöst... ja jag trodde det var en rostfläck först.... icke!
De har rökt inne och nikotinet har runnit efter väggar och lister och sitter som bärget!
Whäääää!
Jag är helt slut!
Har pratat med målaren nu i kväll... att de måste spärra väggar och tak innan tapetseringen!
Men det blir ju bra när allt är klart.... men just nu har jag början till nackspärr!

8 kommentarer:

  1. Stackars dig... ta ett varmt fotbad.. och slappna av kram kram

    SvaraRadera
  2. Fan vad drygt!!:( sånt där kan få en att gå i taket. Hoppas det ordnar sig..och nu tar du det lite lugnt också. kramar:)

    SvaraRadera
  3. Säljarna borde få betala en rejäl städning, kunde inte mäklaren fixa det? Taskigt av säljarna att göra så.Så jobbigt att börja med att städa en skitig lägenhet, det blir nog fint sen när det är klart. När ska du ta dit möblerna?
    En kraftkram till dig

    SvaraRadera
  4. Trist, förstår att du verkligen inte är nöjd och på jätte bra humör just nu, men det här med hygien verkar verkligen vara olika från person till person. Sålde nyligen min Pappas lägenhet han är visserligen ordentligt renlig och hygiensisk av sig, men eftersom han är storrökare så tog jag dit en specialsit rengöringsfirma, just för att inte lämna över det nikotingult, kostade 7 000 men så blev det fräsch också, det är en hedersak, tycker jag. Det ordnar sig självklart för dig på den här punkten men jag förstår att det känns irriterande.
    Trots det ha det så bra som det någonsin går, så hör vi och ses i "cyberymden" som tack och lov är doftfri(ler) Kram från Peter!

    SvaraRadera
  5. "Herregud" vad snuskigt, du måste prata med mäklaren genast, så du får ersättning, för att du har städat in dig! Bedrövligt säger jag.

    Det blir alldeles säkert bra bara ni får flytta snart.
    Kram // Nettan

    SvaraRadera
  6. Hej på dig.
    Vilket snusk! Hoppas det hjälper att prata med mäklaren. För sånt där är vidrigt.
    Jag hoppas du kommer trivas i ditt nya hem trots allt.
    Nu ska jag göra ytterligare ett försök att länka dig.
    Ibland vill saker och ting inte fungera.
    Kramen från ett snöigt naboland.
    Synne.

    SvaraRadera
  7. Men du!! Så där får det väl inte se ut när man ska flytta in.... Det var bland det äckligaste jag sett... Det där ska väl du absolut inte betala för, det måste ju vara säljarens ansvar.
    Må gott! Imorgon lär man väl få skotta sig ut, som det snöar nu...
    Kram

    SvaraRadera
  8. Du behöver en AWARD ifrån mig också! En helt nybakad utav en bloggtjej.Bara att hämta.
    KRAMAR

    SvaraRadera

Tack för att du gör ett inlägg på min blogg :-)