Sidor

torsdag 22 januari 2009

Flitig bläckfisk

Flitig bläckfisk Igår var jag och fick massage igen... den där bindvävsmassagen! Hu och jeda mig...
Ja! Det är inte riktigt klokt vad man virider sig och krälar på massagebänken ;-)
Hon som masserar pratar om ditten och dutten för att jag ska tänka på annat ..
trodde hon ja! Men jag känner att det gör verkan efteråt :-) även om jag denna gången mådde mer illa... Men det visar ju bara att det tog mer på djupet denna gången!

Efteråt så gick jag lite i affärer och letade mig en liten behändig hjälpreda... :-) Hittade denna söting för bara 50:-, Bläckfisken ska jag ha för att gno med på de områden bindväven sitter fast... typ lår och rumpa! Alla kanske inte vet vad bindväven är?

Bindväven är som en elastisk plastpåse mellan musklerna och huden! Om bindväven sitter för tight så finns ingen elastisitet och det samlas vätska, man är oftast alltid kall just där, man har ont eftersom det sammlas slaggprodukter där! Fär att få cirkulation och bort med värk och vätska och få igåg förbränningen på dessa områden så behöver man släppa på bindväven genom exempelvis massage.

Så nu måste jag hjälpa till så bindväven inte fastnar igen, så jag går promenader för att få gång cirkulationen, gnuggar med min bläckfisk och får massage...

Jag hoppas jag gör vad jag kan nu för att det ska bli bra?

3 kommentarer:

  1. En sån skulle man ha! Men kanske även massage.
    Jag ska ialla fall prova med "bläckfisken".
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag ger massage men det är värre att få.
    så en liten bläckfisk kanske jag borde införskaffa.

    SvaraRadera
  3. Så intressant det du berättade. Kanske borde jag pröva en bläckfisk jag med.
    Kramar

    SvaraRadera

Tack för att du gör ett inlägg på min blogg :-)